
Inscrierile pentru programul Electric -Up se vor deschide si in anul 2024.
Prin Programul Electric UP – IMM-urile si operatorii economici din domeniul HoReCa pot accesa pana la 100.000 de Euro, reprezentand sprijin financiar de pana la 100% din valoarea cheltuielilor eligibile in proiect.
Cine finanteaza?
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri.
Cat se finanteaza
√ Pana la 100% din totalul proiectului.
√ Suma finantata este pana la 100.000 de Euro
Care sunt cheltuielile eligibile?
√ Achiziția sistemului de panouri fotovoltaice cu putere instalată de minim 27 kWp și maxim 100 kWp, având ca principale părți componente: panouri fotovoltaice; invertor/invertoare; echipamente conexiuni; structura de montaj a sistemului; modul de comunicație; contoare inteligente care măsoară cantitatea de energie produsă de sistemul de panouri fotovoltaice instalat și care permit colectarea și transmiterea datelor relevante de la distanță, în format electronic; tablou electric curent continuu/curent alternativ;
√ Achiziția a cel puțin unei stații de reîncărcare de minim 22 kW pentru vehicule electrice și electrice hibrid plug-in, cu minim două puncte de încărcare;
√ Proiectarea, obținerea avizelor necesare, montarea și punerea în funcțiune a sistemului de panouri fotovoltaice și stațiilor de reîncărcare, reprezentând maximum 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului;
√ Consultanță și management de proiect ;
√ Realizarea și instalarea panoului de informare (publicitate);
√ Realizarea și instalarea unui sistem de avertizare/semnalare pentru stația de reîncărcare;
√ 30% din cheltuielile cu achiziția acumulatorilor de stocare.
Nu pot fi finantate urmatoarele cheltuieli:
√ Taxa pe valoare adăugata (TVA)
√ Cheltuielile aferente bransamentului la reteaua de energie electrica
√ Cheltuielile efectuate inaintea semnarii contractului de finantare
Implementare si monitorizare:
√ 12 luni reprezinta termenul maxim pentru implementarea proiectului
√ 5 ani reprezinta perioada de monitorizare
√ Echipamentele achizitionate trebuie mentinute in stare de functiune pentru minim 10 ani.
Documentatia necesara:
- Cererea de finantare, semnata electronic
- Certificatul de inregistrare fiscala, valabil la data inscrierii, scanat;
- Imputernicirea notariala, in situatia in care cererea de finantare nu poate fi semnata de catre reprezentantul legal al societatii, scanata
- Actul de identitate al persoanei imputernicite, valabil la data inscrierii, scanat;
- Documentele doveditoare ale calitatii de proprietar/administrator, concesionar sau locatar/comodatar cu drept de superficie pentru imobilul pe care se implementează proiectul (extras de carte funciara nu mai vechi de 30 de zile la data inscrierii, contract de concesiune/chirie/comodat, dupa caz, valabil pe toata durata de implementare si monitorizare a proiectului), scanate, si, dupa caz, acordul proprietarului cu privire la implementarea proiectului.
- Certificatul de atestare fiscala (electronic/scanat), privind obligatiile de plata catre bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de catre organul teritorial de specialitate al Ministerului Finantelor Publice, in termen de valabilitate la data inscrierii, emis in SPV;
- Certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul social, în termen de valabilitate la data înscrierii, scanat;
- Certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se va implementa proiectul, în termen de valabilitate la data înscrierii, în cazul în care solicitantul are sediul în altă localitate decât cea în care se implementează proiectul, scanat;
- Extrasul Revisal privind calificarea COR 741103 pentru cel puțin doi angajați ai instalatorului ales, scanat;
- Atestatul ANRE, scanat;
- Raport de audit energetic în baza facturilor anterioare și/sau de tip proiectiv, pentru validarea curbei de consum de energie electrică pentru 12 luni, în baza facturilor plătite, a dimensionării sistemului fotovoltaic, inclusiv proiecție producție/ consum propriu energie electrică folosind instrumentul PVGIS, conform calculelor efectuate folosind baza de date cu radiația solară PVGIS Sarah, în format CSV, realizat de un instalator ales, atestat ANRE, auditor energetic și/sau manager energetic acreditați de ANRE sau MEEMA, având în vedere raportul de performanță (performance ratio);
- solicitarea beneficiarului de a i se acorda un avans de până la 30% din totalul cheltuielilor eligibile aprobate în condițiile stabilite prin suma solicitată; în această situație, beneficiarul prezintă un instrument de garantare emis în condițiile legii de o societate bancară sau de o societate de asigurări, conform normelor prevăzute în Ghid.