Programul Microindustrializare 2024, urmeaza sa se deschida in perioada imediat urmatoare.
Fata de editiile anterioare ale programului, noutatea principala consta in faptul ca acum beneficiarii vor putea avea la dispozitie o prima de capital de la stat, in valoare de maxim 500.000 Lei, suma reprezentand 50% din valoarea cheltuielilor eligibile, iar diferenta de 50% este constituita de un credit de investitii, pus la dispozitie de una dintre bancile partenere ale ministerului.
Valoarea totala a proiectului, poate fi de 200.000 Euro, din care ministerul achita 50% respectiv 100.000 Euro, iar pentru diferenta de 100.000 Euro se va derula un credit de investitii – prin intermediul uneia dintre bancile partenere
Pot aplica pentru a obtine Finantarea de 200.000 Euro In 2024, firmele care:
- Sunt infiintate cel tarziu la data de 31.12.2019;
- Au codul CAEN pentru care se solicita finantarea nerambursabila, autorizat cu cel putin 12 luni inainte de depunerea cererii de finantare
- Nu au datorii la bugetul general consolidat, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru, la momentul semnarii acordului de finantare. Solicitantii care au datorii esalonate nu sunt eligibili in cadrul programului;
- Au capital social integral privat, sunt inregistrate la Oficiul National al Registrului Comertului, au sediul social/punct de lucru si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei
- Nu se afla in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, executare silita, inchidere operationala, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii la momentul inscrierii si nu intra intr-una din starile mentionate pe toata perioada de implementare a programului;
- Nu au fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene / AIMM /Consiliului Concurentei sau unui alt furnizor de ajutor de stat/ de minimis de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, in cazul in care au facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si creanta integral recuperata, cu dobanzile si penalitatile aferente;
- Persoanele care au calitatea de asociati sau actionari si care detin mai multe societati nu pot aplica in cadrul prezentului program decat cu o singura societate
- Nu au depasit plafonul de minimis de 200.000,00 Euro pe durata a trei exercitii financiare consecutive pentru o intreprindere unica. In cazul in care, prin acordarea unor noi ajutoare de minimis, s-ar depasi plafonul maxim mentionat la lit. I alin. (1) dupa caz, intreprinderea poate beneficia1, daca solicita acest lucru, de prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis doar pentru acea fractiune din ajutor care, cumulata cu restul ajutoarelor de minimis primite anterior, nu depaseste acest plafon
- Contracteaza un credit de investitii la banca partenera, in conditiile bancii si ale prezentului program.
- Mentine sau suplimenteaza numarul de angajati existenti la data depunerii documentatiei de decont pentru o perioada de minim 6 luni de la data efectiva a platii. Registrul salariatilor din Revisal va fi depus la momentul decontului trebuie sa contina angajatii activi, suspendati si incetati si trebuie emis in luna calendaristica in care se depune documentatia de decont
Prin acest program de finantare se pot realiza investitii in:
- Echipamente tehnologice ( active corporale din categoria mijloacelor fixe descrise in grupele 2.1, 2.2. si 2.3. din H.G. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe), respectiv– masini, utilaje si instalatii de lucru, aparate si instalatii de masurare, control si reglare, mijloace de transport .
- Echipamente/tehnologii/solutii/sisteme specifice pentru eficientizarea energetica a activitatii pentru care solicita finantare; Exemple de echipamente specifice pentru eficientizarea energetica: generatoare de energie, boilere industriale de inalta eficienta, compresoare de aer, pompe, sisteme de ventilatie, sisteme de incalzire/racire, arzatoare industriale, schimbatoare de caldura industriale, surse neintreruptibile de energie UPS, cazane/centrale in condensare pe gaz,sisteme de cogenerare si trigenerare, sisteme de masurare si monitorizare a utilitatilor, sisteme de panouri fotovoltaice, mini-eoliene, inclusiv lucrari de eficientizare energetica a spatiilor de productie aflate in proprietatea societatii aplicante. Dovada tipului de proprietate a spatiilor de productie pentru care se solicita finantarea de lucrari de eficientizare energetica, se va face la momentul inscrierii. Nu sunt considerate titlu de proprietate contracte de inchiriere, comodat, sau orice alta forma de cedare a dreptului de folosinta a spatiului de productie. .
- Tehnologii / echipamente / sisteme / solutii / servicii, etc. de colectare, reciclare, reutilizare a deseurilor industriale;
- Achizitia de spatii de lucru si spatii de productie. Valoarea activului ce urmeaza a fi achizitionat in cadrul Programului se va face pe baza unei evaluari a unui expert evaluator ANEVAR, cu exceptia spatiilor mobile de lucru/productie Activele din cadrul acestei categorii nu trebuie sa aiba destinatie locativa atat la momentul achizitiei, cat si pe toata durata de derulare a Programului.
- Site de prezentare a activitatii, magazin on-line, cheltuieli inregistrare domeniu fara hosting, cheltuieli de promovare a site-ului / magazinului on-line, soft/softuri necesar/necesare desfasurarii activitatii, semnatura electronica, echipamente IT, tehnica de calcul tip PC, unitate centrala, server, monitor, imprimanta /copiator /multifunctionala, inclusiv sisteme portabile, licente necesare desfasurarii activitatii, telefoane smart, tablete.
- Autoutilitare si autovehicule cu destinatie speciala, cu exceptia tuturor vehiculelor simbol G, conform Ordinului MLPTL 211/2003 cu modificarile si completarile ulterioare.
- Doua placute informative obligatorii, sub sanctiunea neacordarii AFN, in valoare de minim 10 lei, dar nu mai mult de 500 de lei din valoarea cheltuielilor eligibile
Documente si Informatii necesare pentru elaborarea si depunerea proiectului:
- Copie CUI Societate – „Conform Cu Originalul”;
- Copie Act Identitate Asociat /Administrator – „Conform Cu Originalul”;
- CV-ul Asociatului / Administratorului;
- Certificat constatator informatii extinse;
- Certificat constatator + Bilant 2023 pentru intreprinderile legate sau partenere ( daca este cazul);
- Contract comodat/ inchiriere/ proprietate punct de lucru unde se va realiza implementarea (daca exista);
- Bilantul contabil pentru anul 2022 si 2023 si recipisa de depunere;
- Balanta pentru luna decembrie 2022 si 2023 si recipisa de depunere;
- Ultima balanta incheiata pentru anul in curs;
- Registrul mijloacelor fixe;
- Extras Reges – prin screen;
- Registru Salariati din Revisal;
- Organigrama nenominala cu evidentierea locurilor de munca nou create;
- Fluxul tehnologic al societatii – descriere succinta;
- Lista produse vandute si preturile orientative;
- Principalii furnizori de materii prime / materiale /servicii, cu mentionarea tipului de materie prima achizitionata de la fiecare, precum si valoarea achizitiilor anuale;
- Tipul clientilor (individuali, comercianti, cu ridicata, cu amanuntul, societati comerciale, agricultori etc) din piata interna / externa – orientativ
- Ofertele de pret pentru echipamentele pe care doriti sa le achizitionati prin proiect.